Vino in fiecare joi de la ora 21:00 (ora RO) alaturi de mine la RADIO ROMANIA ON-LINE

sâmbătă, 19 iunie 2010

Interviu cu Felicia Feldiorean la Asii Valceni 25 Mai 2010



Aşii Români: Câteva cuvinte despre dumneavoastră?

Felicia Feldiorean: Sunt născută la Braşov în urmă cu 41 de ani, am făcut şcoala generală şi Liceul de Ştiinte ale Naturii la Braşov şi facultatea de Medicină la Cluj.


Aşii Români: Cum aţi venit în Germania şi cum a fost la început?

Felicia Feldiorean: Am venit în urmă cu 10 ani în Germania unde m-am căsătorit. La început a fost extrem de greu până am învăţat limba şi am început să cunosc mentalitatea şi obiceiurile nemţilor.


Aşii Români: Cu ce vă ocupaţi şi cum aţi reuşit să ajungeţi în frunte?

Felicia Feldiorean: Sunt medic şi lucrez la o clinică de Psihiatrie din oraşul Münster unde îmi fac specializarea. Este o muncă frumoasă, dar extrem de epuizantă, atât fizic , cât şi psihic. Meseria de medic este una nobilă, dar în condiţiile în care nu ai destulă motivaţie din cauză că eşti destul de modest plătit, este păcat pentru toată lumea...şi din păcate nici în Germania salariile nu sunt pe măsura responsabilităţii ăi a muncii prestate .


Aşii Români: Care sunt hobby-urile dumneavoastră?

Felicia Feldiorean: Hobby-urile mele sunt poezia şi muzica. Am scris o carte de poezii "Celor fără vină" apărută anul trecut la editura An
amarol din Bucureşti şi care este tradusă şi în franceza de d-nul profesor Constantin Frasin şi pregătesc încet-încet următorul volum. Imi place să cânt, am cântat de când mă ştiu în coruri, din păcate nu am reuşit să mă lansez într-o carieră muzicală.

Aşii Români: Cum se vede România, acum -după atâţia ani- prin ochii dumneavoastră?

Felicia Feldiorean: După 20 de ani de la Revoluţie constat că în România lucrurile nu se liniştesc deloc, dimpotriva devin din ce în ce mai acute...zilele trecute s-a luat măsura reducerii salariilor şi pensiilor, care erau şi aşa destul de mici...mă întreb cum vor supravieţui oamenii care nu au bani sau au foarte puţini? S-a început să se fure din bănci, din case de jocuri, benzinării....este trist ce se întâmplă la noi acasă.


Aşii Români: Care sunt proiectele de viitor?

Felicia Feldiorean: Proiectele de viitor sunt în primul rând să fiu sănătoasă să pot să-mi cresc fetiţa şi să îmi fac specializarea, să scriu în continuare poezii şi să bucur sufletele oamenilor.


Aşii Români: Cum de aţi ajuns să vă lansaţi şi la o televiziune din Germania?Felicia Feldiorean: Am participat la o emisiune de la un post de TV german unde am interpretat rolul unui medic neurolog într-un filmuleţ despre o fată care şi-a pierdut memoria într-un accident. A fost o experienţă interesantă, mai ales ca m-a văzut mai multa lume la televizor şi m-a felicitat.


Aşii Români: Dacă ar fi să faceţi ceva pentru a schimba ceva în România, ce aţi face?

Felicia Feldiorean: Ce aş face pentru a schimba ceva în România? Singură nu aş putea face nimic...cred că fiecare om ar trebui să facă tot ce îi stă în putinţă acolo unde se află, la locul de muncă, la şcoală, la facultate, cu conştiinţa şi responsabilitate, fără a încerca să fure, fără a încerca să înşele şi atunci am avea o şansă...plus nişte guvernanţi cărora să le pese în sfârşit de popor, de aceasta ţara mult încercată şi de la care toţi au vrut de-a lungul vremurilor câte ceva...noi n-am avut niciodată linişte. Asta doresc României ...linişte şi să intre pe un făgaş pozitiv . E mare păcat pentru că suntem un popor foarte talentat cum puţine sunt, avem mulţi oameni de cultură, cinstiţi, curajoşi şi buni şi e păcat să-i pierdem în continuare...am pierdut deja mult prea mulţi.


Aşii Români: Un gând pentru cititorii Agenţiei de Presă AŞII ROMÂNI

Felicia Feldiorean: Pentru cititorii revistei "Aşii Români" cele mai alese gânduri de bine, de sănatate, de pace şi să nu se simtă niciodată singuri...există un înger pentru fiecare!

" Salvaţi-vă, voi oameni, cât e timp

Să mai trăiţi frumos şi să iubiţi

Şi bucuraţi-vă de anotimp

Şi fiţi nemuritori şi fericiţi! "

Interviu realizat de Ionela van Rees- Zota
Daca doriti sa aflati mai multe despre Felicia Feldiorean si sa-i cititi si poeziile puteti intra aici: http://corina-roth.blogspot.com/2010/05/un-de-la-lansare-de-carte-celor-fara.html
Multumesc pentru aceste informatii bunei mele prietene Corina Roth.

Niciun comentariu: